Artykuły dla rodziców

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Artykuły

22 października 2017

LIST DO RODZICÓW

Temat tygodnia: PRZYGOTOWANIA DO ZIMY

Tematy dni: Domowa spiżarnia; Robimy jesienne przetwory – warzywa; Robimy jesienne przetwory – owoce; Zabawy na jesienne wieczory; Moje skarby.

Drodzy Rodzice,

w tym tygodniu rozmawiamy o jesiennych przetworach. Omawiamy warzywa i owoce, z których można zrobić soki, kompoty, dżemy, powidła, marmoladę.. Dużo czasu poświęcimy zabawom z wykorzystaniem owoców i warzyw. Klasyfikujemy je, przeliczamy, dokładamy lub odkładamy tak, by otrzymać podana liczbę elementów. Poznajemy liczbę 1,

a także jej zapis graficzny, czyli cyfrę 1. Odpowiadamy na pytania: ile jest elementów, oraz który z kolei jest wskazany element. Poznajemy literę m, M, jak mama lub Marta. Uczymy się wysłuchiwać głoskę m na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów. Próbujemy czytać wyrazy z poznanych liter: O, A, L, M.

Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem.

  • Wspólne przygotowywanie przetworów na zimę – soków, kompotów, dżemów, marmolad, powideł, kiszonych lub konserwowanych ogórków, kiszonej kapusty itp.
  • Zabawy w przeliczanie dowolnych owoców lub warzyw; określanie, ile ich jest, który z kolei jest wskazany element.
  • Zabawy w klasyfikowanie przedmiotów według podanej cechy – rodzaju (warzywa i owoce), wielkości (duże i małe), koloru.
  • Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek.
  • Zabawy w wyszukiwanie w wyrazach poznanych liter.
  • Czytanie książek – opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek.

W przyszłym tygodniu będziemy potrzebować:

  • zdjęć członków naszej bliższej i dalszej rodziny;
  • ilustracji sprzętów wykorzystywanych dawniej, np. w gospodarstwie domowym;
  • ilustracji przedstawiających różne domy.
6 grudnia 2015

Rozwój mowy dziecka a przedszkole.

Wśród przedszkolaków można spotkać wiele dzieci, które mają problemy z prawidłową wymową. Główną przyczyną trudności artykulacyjnych dzieci w wieku przedszkolnym jest niedostateczna sprawność narządów artykulacyjnych. W takich sytuacjach pomocny byłby logopeda. Niestety nie wszystkie przedszkolaki otoczone są opieką logopedyczną. Sytuacja ta stanowi kolejne wyzwanie dla nauczyciela przedszkola, który może w prosty sposób uczestniczyć w kształtowaniu poprawnej wymowy dzieci poprzez wzbogacenie swoich zajęć w ćwiczenia ortofoniczne czy różnego rodzaju zabawy logopedyczne.

Czytaj więcej o: Rozwój mowy dziecka a przedszkole.